Prošle su godine i
godine otkad nisam čula ovo pitanje. I sada, odjednom, ja sam ta koja treba da
ga postavi.
Ove nedelje mi se
završavaju predavanja na masteru, a počinju predavanja u osnovnoj školi.
Simbolično – semestar ponovo postaje polugođe.
Pokušavam da se setim
šta sam ja želela u osnovnoj školi i koliko (ne)ozbiljno, preteće i (ne)strašno
su na mene delovali nastavnici. Pokušavam da se setim, a znam da se mnogo toga
promenilo otkad sam ja završila s tim poglavljem u životu.
Sada treba da sedim s
druge strane katedre, da imam svoje krede u boji, dnevnik i pitanje: “Redar, ko
je odsutan?”
Zanima me samo kako da
se uzdržim da samoj sebi ne odgovorim: “Nek se javi!”
Najveći problem koji
jedan idealista – optimista – hipersenzitivista – nastavnik može da ima jeste
taj da želi da bude poseban. Onaj neobičan nastavnik kog svi učenici zapamte.
Nije tu fora ni da te vole ni da te se boje – već baš to: da te zapamte. Da o
tebi prepričavaju anegdote.
Da si malo profesor
Vujić, malo Hajduk s one strane. Ako se tome još i doda mrvica želje da se
menja svet na bolje – eto magične formule za sagorevanje.
Pišem ovo pre čuvenog
ulaska u učionicu. Svesna da je gotovo sa svim odugovlačenjima, lenjostima,
odlaganjima i studentskom bezbrižnošću. Nema onog “u sledećem roku ću”, ovog
puta je sve danas, u tačno vreme – kad zvoni za početak časa.
Spremam se da uđem u tu
učionicu, a sve vreme na Profesora mislim. Računam, ne smem da izneverim
njegova očekivanja. (Iako on nije tu da mu sve ispričam, niti planira da se
probudi i da me izgrdi što pišem pripremu u poslednji čas).
Pravilo broj jedan: uđi
na vreme u učionicu.
Pravilo broj dva: ti si
vladar učionice i časa. Nema nemirnih učenika kad shvate ko je glavni.
Pravilo broj tri:
izražajno pročitaj književnoumetničko delo i ceo jedan minut posveti
razmišljanju u tišini.
Pravilo broj četiri:
slušaj učenike. Oni su učenici, a ne deca.
Pravilo broj pet:
pripremi se za čas da bi se i tvoji učenici pripremili.
Pravilo ispred svih
pravila: seti se da si nastavnik i da uvek moraš pristojno da izgledaš!
Udišem duboko pristojno
odevena. Ušla sam u ulogu nastavnice koja zna šta radi i kojoj ne drhti ruka
dok upisuje čas. Idemo ispočetka.
– Redar, ko je odsutan?
Fotografije: www.pinterest.com
Izvor: Blacksheep.rs
Izvor: Blacksheep.rs

Нема коментара:
Постави коментар